Saturday, February 18, 2012

pesan nenek



aq memang degil, tak dinafikan sejak kecil lagi aq macam ni, apa aq nak, aq mesti dapatkan, (yang mana mampu la)... tapi dalam diam, aq juga manja, manja ngan nenek aq, diala insan yang dapat aq curahkan segala kasih dan sayang aq, selain mama dan abah aq.. sejak kecil dari umur 2tahun aq menetap dengan nenek aq, dah memang aq nakal.. sebab tu sampai sekarang nenek tak pernah nak halang apa yang aq nak wat. hehe..thx nek! sampaikan nek aq risau, "apala cucu aq wat yer bila ada jauh ngan aq" mesti macam ni dalam kepala otak dia.. dahla aq ni degil, dia suruh jangan pegi, aq pegi jugak..

"sorry nek, orang memang macam ni,tak remaja kalau tak wat macam remaja.."
hehe... sampaikan dia risau juga, dengan siapa aq keluar, dengan siapa aq berhubung,,. nek selalu pesan

"hati-hati dengan lelaki, diorang banyak muslihat"

nek selalu pergi kenduri kahwin, mudanya pengantin tuh, kahwin baru sehari, tapi dah ada isi 4bulan.. wauu! advance tuh! haha....

nenek pesan lagi "jangan jadi macam tu, malu keluarga, nek lagi malu" aq jawab "
ok nek, jangan risau, org tau apa orang wat, nek kan nenek orang.

nenek tengok tv, dia tengok cite pasal laki and pompuan keluar, pastu wat benda tak senonoh, kena tangkap basah..
nenek pesan lagi
"hati-hati, jangan keluar dengan orang tak kenal sangat, air yang diorang bagi, jangan nak senang-senang minum, mane tahu ada ubat dalam tuh" aq berfikir sejenak, ok nek..

orang sekeliling aq dah ramai kahwin, muda-muda da kahwin
nenek pesan lagi
"jangan jadi macam tu, jaga maruah diri, jangan percayakan sangat lelaki"
ok nek, jangan risau..

aq ceritakan kisah aq di negeri orang, nampak muka nek dah risau, tapi aq yakinkan dia, jangan risau, orang ada nenek, setiap benda orang wat, orang ada nenek....hehe..kadang-kadang bosan juga banyak kali pesan kat aq, tapi bila fikir balik, ok jugak..sebab nenek tak nak aq lalai nanti..hehe...

jangan risau nek, insyaallh, orang ada nek, orang yang paling org sayang dalam dunia ni, sorry kalau ada seketika dulu orang pernah lalai, sorry, orang dah banyak buat dosa tanpa nek sedar..umm... tapi sekarang, walaupun orang degil, orang tau nak jaga diri, jaga apa yang nenek dah amanahkan.. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...