Thursday, May 5, 2011

jambu dan anak


ouh amani..^_^



Ewaahh…amani dah mula nak berjalan daa..hari demi hari, langkah demi langkah amani melangkah..hehhe..mungkin hari esok dan seterusnya, dia akan terus berjalan.

Opps…!! Amani? Btw, amani ni anak kepada mak saudara aq dan juga boleh dikatakan anak kepada sepupu aq..hahha..dua dalam satu kan?... nasib la kahwin dengan anak beranak sendiri ni..eish…btw, dia baru berumur 11 bulan  ‘kot’..tak sampai setahun lagi. Urmm.. dah mula nak berjalan. Jalan bukannya slow2, terus nak langkah laju-laju. Apa punya budak laa amani nie, penat aq nak kena jaga dia..hahha…
Si comel molek, sentiasa tersenyum, macam mak sepupunya ni…(aq ler)..hahhaha… tapi kan, amani tak suka orang marah dia, tapi aq selalu nak marah dia kalau dia ni tak dengar cakap aq. Bila dipikirkan balik, tak elok laa, jahatnya aq nak marah budak kecik ni. Haha..marah-marah sayang la beb.!! Bukan marah sampai nak dera budak ni, actually, marah budak kecik camne la sangat kan. Hahah..jangan pikir bukan-bukan ye semua. Aq tak kejam laa, aq sukakan budak kecik, tambahan lak, bila umur macam amani,.hehe….nak juga aq anggap anak sendiri.

Haa, citer pasal anak sendiri???

Ada satu hari tu, kami sekeluarga pergi jalan-jalan, and then aq nak pergi beli jambu. Huuuuh.. ceritanya… aq dukung amani, ala-ala macam mama ngan anaklaa..heheh..

Aq:“nak jambu 2inggit ye..”

Penjual : ok…

Penjual : oo, dari mana kak?

Aq : (dalam hati aq kata,”eish budak ni, akak??!! Aq muda lagi larr!! Eish”)..dari sana (dengan menunjukkan arah tangan ke kanan)..sana..hehe..

Penjual : laa, sane banyak kak, mane?

Aq : ooo, kg gelang mas,pasir mas, knal x?

Penjua l: haha..oo..ok2..ermm, anak akak tu da berapa bulan da, umur?

Aq : heh? Ooo..(tak tahu nak jawab camne).ermm, 11 kot, ke 9..entahlaa..hehe. tak ingat laa..hehe..

Penjual : eish, anak sdiri pun tak ingat ke? Hahah11 bulan la tu kak

Aq : bukan anak saya la,! Anak mak sedara ler..haha..

Penjual : la, ingatkan anak sendiri tadi..(sambil gelak-gelak kambing)

Aq : saya muda lagi laa..ermm (geram)

Dipendekkan cerita, lepas selesai je aq terus blaah, pergi ke kereta dan terus bagitau nenek aq..hahhaha…giler kea pa?! aq muda lagi laa.hahha..
Ermm. Aq ni dah sesuai jadi mak orang ke?? Ohooo.. tak masuk akal laa…

2 comments:

  1. tanda2 la tu cik wawa wei, x pehe2 mu neh...ha3

    ReplyDelete
  2. hahha..aq meme xpaham laa..haha...agak2 ar beb, pkwe pon xdak lagi..hahha

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...